Werk maken van je belangrijkste kapitaal biedt kansen
Van accountancykantoor, advocatenbureau tot en met schoonmaakbedrijf: mensen vormen het belangrijkste kapitaal binnen de zakelijke dienstverlening. Dankzij de kennis en vaardigheden van de medewerkers kunnen bedrijven toegevoegde waarde blijven leveren. Omdat het door de steeds krappere arbeidsmarkt moeilijker wordt om in de personeelsbehoefte te voorzien, zijn digitalisering en robotisering essentieel. Richting 2040 liggen er vooral kansen voor ondernemers die de arbeidsproductiviteit verhogen, waardoor zij sneller kunnen groeien dan andere bedrijven in de sector.
Hoe je dat doet en waar je op kunt letten, lees je in deze sectorvisie. Daarmee helpt Rabobank jou als ondernemer in de zakelijke dienstverlening voorbereiden op de toekomst. De sectorvisie zakelijke dienstverlening richt zich op de specialistische zakelijke dienstverlening en de niet-specialistische zakelijke dienstverlening.
"De sector zakelijke dienstverlening staat aan de vooravond van ingrijpende veranderingen om de relevantie van de sector te kunnen behouden. De sectorvisie 2040 geeft voor ons helder de belangrijkste ankerpunten voor een succesvolle verandering weer." - Peter Waterman, CFO Capabel.
In dit magazine:
> De sector zakelijke dienstverlening in feiten & cijfers
> De zakelijke dienstverlening richting 2040
> Wat kun je verwachten van Rabobank richting 2040?
> Hoe nu verder? Sector speelt in 2040 cruciale rol in economie